שם שנון לבלוג

Too Much Information

השפה התחתונה

נכתב על-ידי Compulsive ביום יום רביעי, 13 יולי 2005 בשעה 13:02

לא ישנתי 48 שעות רצופות וגם בלילה שלפני כן ישנתי בקושי ארבע שעות.

כל היום שתיתי אספרסו, ומתוקים רק כדי להישאר ערנית.

דרגת העיפוף שלי האפילה לגבהים חדשים. שכחתי מכונה דולקת והיא הציפה את כל משטח הבר.

גם כן שליימזלית.

המנהלת צעקה. את צריכה להיות לידה כל הזמן! אני חשבתי שהיא התכוונה למכונה אבל אז הבנתי שהיא בעצם התכוונה אליי ושהיא צעקה על זו שמדריכה אותי על התפקיד.

כמה מביך.לא נורא.

אז היום עבדתי עם בחורה שעלתה לארץ לפני חמש שנים מרוסיה, המראה שלה מסגיר אותה אבל השפה…. לעולים מאולפן יש שפה יותר טובה, נהייתה לה עגת דיבור פרחית והתנהגות קצת גסה, פסאודו פרחית, אבל רואים שהיא לא באמת. איך להסביר . רואים שהיא לא גדלה עם האווירה הזו בבית.

ישר הבנתי שמדובר בעוד מקרה של עולה חדשה שניסתה להתאקלם בישראל, רק עם הישראלים הלא נכונים. הישראלים שהראו לה שלהיות חלק מאיתנו זה לדבר בגסות , לא להיות פראייר, להרים את הקול, להשתמש בתנועות ידיים מופרזות, לשחק אותה, פוזה. אני לא יודעת.

"איזו אישה אחד" היא אומרת ולא כטעות לא מודעת של עולה אלא כעגת דיבור פרחית. וזה מחלחל אותי. אין לי בעיה לשמוע דברים כאלה ברחוב, זה משעשע אותי. אבל בסביבה שלי, לשמוע אנשים אינטילגנטים מדברים ככה בכוונה, זה ממש מעורר בי חלחלה.

הרי השפה שלנו, היא בעצם כרטיס ביקור שלנו, היא יכולה להציל אותנו ממצבים לא נעימים, היא יכולה לעזור לנו לעבור מבחנים, להתקבל לעבודות ולהיות בני אדם בעלי אינטילגנציה בסיסית. שלא לדבר על כמה השיחות וההבנה ההדדית שלנו יכולה להיות עמוקה יותר ככל שהשפה בה אנו מתקשרים עשירה יותר. קטונתי מלהגג על חשיבותה של השפה, רבים וגדולים ממני כבר כתבו על זה לפני.

לדעת ולהכיר את הדקדוק של השפה שלך זה בסיסי, אבל זה מעבר ל"לדעת", זו לא הבעיה.

הבעיה היא לכבד. אני לא מגזימה ואומרת לאהוב. אבל לכבד ולהבין את מהות השפה, במיוחד שלנו שלמרות שהיום היא מזכירה אך במעט את שפת אבותינו זו עדיין שפה עם מקור עתיק ומחדשי השפה, היו ממציאים ובלשנים נפלאים.

ולהרוס הכל סתם בגלל ש"מגניב" לדבר ככה.

אל תבינו אותי לא נכון אני לא נגד סלנג, להפך הסלנג יכול להוסיף המון צבע (כמו המילה "פרחה למשל) אבל לא כשהוא מתבטא במשפטים כמו. "איזה אשה אחד".

      0 תגובות

      קטגוריות: ראשי

אין תגובות

אין תגובות.‏

כתיבת תגובה

XHTML: באפשרותך להשתמש בתגים אלה ‏:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This is a blog At.CorKy.Net

אודות

קוראים לי א.א ואני לומדת פילוסופיה וב"א כללי על הדשא של גילמן. מנסה להתכחש לשורשי הבורגנים ולהתנער מהמטענים

הפסיכוטיים-אומנותיים שלי.
בעצם מנסה לחיות בלי לסבול תוך אהבה גדולה לספרות, פילוסופיה, סקס, אוכל ומידע הרבה מידע, יש שיגידו שיותר מדי.

תגובות אחרונות